søndag 6. april 2008

Anyone for SPA..?

Det er satt av noe tid i programmet til SPA-behandling etter turner-ingsdagen på lørdag (18-20), samt før golfrundene både lørdag og søndag - for de morgenfriske. Merk at alle behandlinger må bestilles i god tid før ankomst. Vennligst ta direkte kontakt med hotellet via link på hjemmesiden, eller be reiseleder Øystein om bistand

Nedenfor er gjengitt noen ytterst få eksempler på alle de utallige SPA-behandlingene som tilbys, oppgitte priser gjelder for weekend. Siden terminologien ikke er veldig familiær for webredaktøren, er innholdet ikke oversatt. For fullstendig oversikt over samtlige av de behandlinger som tilbys, vennligst sjekk hotellets egen hjemmeside

Ansiktsbehandling for menn (80 min/SEK 1195)
Innehåller ansiktsrengöring, hudanalys med woodlamp, djupren-göring (peeling, ånga, klämning), ansning av bryn, lång ansiktsmas-sage (20min), specialmask (gummi) samt avslutande produkter

Ansiktsmassasje (25 min/SEK 515)
Ansiktsrengöring, lång ansiktsmassage, avslutande ansiktskräm

Aroma massage (80 min/SEK 1195, 50 min/SEK 795)
Lugn, avslappnande helkroppsmassage med eteriska oljeblandingar. Passar väldigt bra för stressade människor som behöver komma ned i varv. (i 80 min ingår även en ansiktsmassage)

Hot Stone massasje (80 min/SEK 1195, 50 min/SEK 795)
Massage där terapeuten använder varma lavastenar som stryks över kroppen

Klassisk svensk massasje (80 min/SEK 795, 50 min/SEK 495)
Djup muskelmassage som görs i syfte att massera bort knutor och muskelspänningar

Massage på energimassasjestol (20 min/SEK 495)

Strömstads Havskur (110 min/SEK 1720)
Denna behandling är utrensande och går i alger och i saltvattnets tecken. Innehåller bodyscrub, alginpackning, ansiktsrengöring, ansiktsmask, hårbottenmassage, algbad, ryggmassage samt avslutande kropp och ansiktsprodukter

Strömstads lugn & ro-kur (110 min/SEK 1720)
Denna behandling har syftet att vara skön anti-stress behandling. Innehåller bodyscrub, inpackning (desert heat självvärmande kroppsinpackning), helkroppsmassage samt ansikts- och hårbotten-massage

Leireinnpakning (50 min/SEK 825)
Denna ebhandling är muskelavslappnande. Terapeuten använder en aromatisk moor mud lera. Den är både peelande och närande för huden. Innehåller lerinpackning, hårbottenmassage samt avslutande kroppsprodukter

Body scrub (25 min/SEK 515)

Manikyr (50 min/SEK 795)
Innehåller manikyr samt massage

Mjuka handen (25 min/SEK 515)
Innehåller scrub, handmassage samt paraffinbad

Luksus fotpleie (80 min/SEK 1195)
Innehåller fotvård (borttagning av förhårdnader, filning och puts av naglar), spa pedikyr (peeling och mask) samt paraffinbad

Fotpleie (50 min/SEK 795)
Innehåller borttagning av förhårdnader samt filning och puts av naglar

Fotbad + fot- & leggmassasje (25 min/SEK 515)

Spasuite (160 min/SEK 1395 pp)
Rhassoulbastu med leire & bad

Spasuite (90 min/SEK 1095 pp)
Ångbastu & bad

Superman (190 min/SEK 1820)
Ansiktsbehandling man 80 min, massage 50 min, fotvård 50 min

Som tidligere nevnt, dersom ovenstående ikke dekker ditt behov, gå inn på hotellets hjemmeside og sjekk ut det komplette SPA-tilbudet

Ingen kommentarer: